پرنده سیتی سونی ۲۵ میلیونمین کنسول پلی استیشن ۵ را هم به فروش رساند - پرنده سیتی

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

شرکت ژاپنی سونی گزارش مالی خود برای سه‌ماهه مالی منتهی به ۳۰ سپتامبر را منتشر و اعلام کرد که این شرکت ۲۵ میلیونمین کنسول پلی استیشن ۵ خود را در این دوره فروخته است. سونی عرضه ۳٫۳ میلیون کنسول PS5 به بازار را برای دوره سه‌ماهه ژوئیه تا سپتامبر گزارش داده و انتظار دارد فروش این کنسول در سال ۲۰۲۲ در مجموع به ۱۸ میلیون دستگاه برسد که در مقایسه با فروش ۱۱٫۵ میلیونی پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱، افزایش ۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در سه ماهه دوم سال مالی گذشته ۴۵٫۴ میلیون مشترک پلی استیشن پلاس وجود داشته که ۱٫۹ میلیون کاربر کمتر از مدت زمان مشابه در سال گذشته است. بخش خدمات شبکه که شامل درآمد تبلیغاتی پلی استیشن پلاس و شبکه پلی استیشن (PSN) می‌شود، در مجموع ۱۱۷ میلیارد ین (۷۹۴ میلیون دلار) درآمد داشته که باز هم در مقایسه با ۱۰۰ میلیارد ین (۶۷۹ میلیون دلار) سال گذشته، پیشرفت نشان می‌دهد.

پلی استیشن 5

مجموع درآمد سونی نیز به ۷۲۷ میلیارد ین (۴٫۹۲ میلیارد دلار) افزایش یافته که بخش بزرگی از آن به دلیل افزایش قیمت کنسول پلی استیشن ۵ از ماه اوت به این سو بوده است. البته، علیرغم افزایش درآمد، به دلیل خرید پرهزینه و ۳٫۶ میلیارد دلاری استودیوی بازی‌سازی بانجی (Bungie) و افزایش هزینه‌های توسعه بازی، سود خالص سالانه شرکت ۴۹ درصد کاهش یافته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 393 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 20 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.