پرنده سیتی شترمرغ گردن قرمز (شترمرغ آفریقای شمالی) - پرنده سیتی

شترمرغ آفریقای شمالی یا شترمرغ گردن قرمز زیر گونه ای از شترمرغ معمولی از غرب و شمال آفریقا است. این بزرگترین زیرگونه است که آن را به بزرگترین پرنده زنده در دنیا تبدیل می‌کند. همچنین نام دیگر این پرنده شترمرغ بربری می‌باشد.

این پرنده با شتر مرغ های امو، رئا، کاسواری و کیوی نیز ارتباط دارد. در دهه ۱۹۹۰، mtDNA هاپلوتایپ های زیست بومی را تجزیه و تحلیل کرد. در نتیجه نشان داده شد که شترمرغ عربی از غرب آسیا با شترمرغ شمال آفریقا مرتبط است. سپس در سال ۲۰۱۷، مؤسسه Palaeobotany Birbal Sahni کشف کرد که شترمرغ های معمولی حدود ۲۵۰۰۰ سال پیش در هند زندگی می‌کردند.

شترمرغ گردن قرمز نمی‌تواند پرواز کند. زیرا پرهایش فاقد قلاب های ریزی هستند که به هم قفل می‌شوند تا پرهای خارجی را برای پرواز صاف کنند. پاهای بلند و بال‌های بزرگ آن باعث می‌شوند که هنگام دویدن به صورت زیگزاگ حرکت کند.

زیستگاه شترمرغ گردن قرمز

زیستگاه شترمرغ شمال آفریقا در گذشته از غرب تا شمال شرق آفریقا گسترده بود. محل زندگی این پرنده از اتیوپی و سودان در شرق در سراسر ساحل، تا سنگال و موریتانی در غرب و شمال تا مصر و جنوب مراکش را در بر می‌گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پرندگان، مقاله جوجه کشی شترمرغ را بخوانید.

اما اکنون بخش های بزرگی از این محدوده ناپدید شده است و تنها در ۶ کشور از ۱۸ کشوری که در ابتدا شترمرغ گردن قرمز در آنها زندگی می‌کرده، باقی مانده است. این زیرگونه ممکن است در شبه جزیره سینا نیز وجود داشته باشد، جایی که زمانی شترمرغ های عربی زندگی می‌کردند.

شترمرغ شمال آفریقا

شترمرغ های شمال آفریقا را می توان در مزارع باز و دشت ها به ویژه در ساحل آفریقا یافت. در اسرائیل، شترمرغ های آفریقای شمالی معرفی شده در علفزارها، مناطق نیمه بیابانی و دشت ها زندگی می‌کنند.

وضعیت حفاظت شده

تعداد این پرنده به طور چشمگیری کاهش یافته بود به حدی که برخی آن را در معرض خطر جدی می‌دانند. شترمرغ آفریقای شمالی بخشی از پروژه ای است که توسط صندوق حفاظت از صحرا (SCF) با هدف نجات این زیرگونه از انقراض و بازیابی جمعیت آن در محدوده های قبلی خود در صحرا و ساحل انجام شده است.

پرورش و جوجه کشی شترمرغ گردن قرمز

پرورش شترمرغ گردن قرمز هیچ فرقی با پرورش و نگهداری دیگر هم نژاد های خود ندارد. در نتیجه می‌تواند در مناطق و محوطه هایی که برای شتر مرغ های معمولی درست کرده‌اید، پرورش یابد. جنس نر ارتفاعی به اندازه ۲۷۰ سانتی متر (۹ فوت) داشته و طول بال های آن حدود ۲۰۰ سانتی متر (۶.۵ فوت) است.

برای تامین غذا نیز، از آنجایی که این پرنده یک جستجوگر می‌باشد، می‌تواند خوراک مورد نیازش را از گیاهان و درختان تامین کند. اما می‌توانید از علوفه، غلات، سویا بدون پوسته و … برای تغذیه آنها استفاده کنید.

پرورش شترمرغ گردن قرمز

در زمان تخمگذاری نیز شترمرغ گردن قرمز ماده یک تخم بزرگ کرم رنگ در یک لانه مشترک با سایر شترمرغ های ماده می‌گذارد. اما تنها ماده اصلی روی تخم های خودش می‌نشیند و ماده های مجدد دنبال جفت می‌روند. جوجه این پرنده در حدود ۳۵ تا ۴۵ روز طول می‌کشد تا از تخم خارج شود و طول عمر آن می‌تواند تا ۴۰ یا ۴۵ سال باشد.

اگر قصد جوجه کشی شترمرغ شمال آفریقا را دارید، بهترین کار استفاده از دستگاه جوجه کشی برای جوجه آوری از تخم ها می‌باشد. زیرا در این صورت احتمال هچ شدن جوجه ها نیز بیشتر است. اما در هنگام خرید این محصولات به شدت دقت کرده و سعی کنید دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ را تهیه کنید.

خصوصیات ظاهری

شترمرغ گردن قرمز نر، سیاه رنگ با پرهای دم سفید، گردن قرمز بدون پر و ران های قرمز رنگ است. پرنده ماده و نرهای جوان نیز پرهای خاکستری دارند. این پرندگان در بین مهره داران خشکی، دارای بزرگترین چشم می‌باشند. پاهای شترمرغ گردن قرمز فاقد پر بوده و هر پا دو انگشت دارد. در حالی که اکثر پرندگان دارای چهار انگشت و Emu ها سه انگشت هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : شتر مرغ تاريخ : 23 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها