پرنده سیتی بوقلمون سفید (White Turkey) - پرنده سیتی

بوقلمون سفید سینه پهن یک نژاد خانگی از ایالات متحده است. این نژاد از نظر تجاری پرمصرف ترین بوقلمون اهلی برای مصارف گوشتی می‌باشد. این نژاد در واقع با ترکیب، نژاد هلند سفید و نژاد برنزی با سینه پهن ایجاد شد. و به نژاد غالب بوقلمون در بازار تبدیل شده است. قبل از توسعه این نژاد، سینه پهن برنزی پرمصرف ترین نژاد در بازار بوقلمون ها بود. اما مردم بوقلمون بیوتی را از همان ابتدا در دهه ۱۹۶۰ ترجیح دادند. نژاد عمومی سفید سینه پهن در سال ۱۸۷۴ در استاندارد انجمن طیور آمریکا پذیرفته شد.

خصوصیات بوقلمون سفید سینه پهن

پرورش بوقلمون های سفید سینه پهن، برای تهیه لاشه گوشتی انجام می‌گیرد. از آنجایی که این پرندگان اندازه بزرگی دارند، می‌توانند گوشت سینه بیشتری نسبت به دیگر نژاد های بوقلمون دهند، به همین دلیل هم پرورش آنها بیشتر برای مصارف گوشتی است. رنگ آنها عموماً کاملاً سفید با پاهای صورتی، ریش های مشکی و کرنوکلینگ قرمز می‌باشد.

پرورش بوقلمون سفید

همچنین جوجه های آنها نیز معمولاً زرد رنگ هستند. میانگین وزن بدن زنده بوقلمون بیوتی بالغ بین ۱۷ تا ۲۰ کیلوگرم است، اما گاهی اوقات وزن آنها بیشتر هم می‌شود. بوقلمون سفید سینه پهن محبوب ترین و پرپرورش ترین نژاد بوقلمون بومی است. امروزه این پرندگان در سراسر جهان بسیار محبوب هستند و برای تولید گوشت، مخصوصا گوشت سینه بسیار عالی هستند.

این پرندگان نسبت به سایر نژادها استخوان‌های سینه و پاهای کوتاه‌تری دارند و قادر به تولید مثل طبیعی نیستند. و باید به صورت مصنوعی تلقیح شوند. آنها معمولاً نمی‌توانند پرواز کنند و به دلیل جثه (به دلیل عضله اضافی) مستعد مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن هستند. آنها مستعد بیماری قلبی، نارسایی تنفسی و آسیب مفاصل می‌باشند. بوقلمون های بیوتی عموماً پرندگانی هستند که عمر کوتاهی دارند. اما درصد بالایی از تخم های آنها هچ می‌شود.

جوجه کشی بوقلمون بیوتی

مانند بسیاری از نژادهای بومی دیگر، بوقلمون های سفید سینه پهن نیز به طور طبیعی پرورش دهندگان بسیار خوبی هستند. آنها به راحتی تولید مثل کرده و تخم های بارور را برای جوجه ریزی تولید می‌کنند. بهترین روش برای اینکار، استفاده از دستگاه جوجه کشی است. تا به راحتی و در تعداد بالا بتوانید از تخم های نطفه دار این پرنده، جوجه کشی کنید. مدت زمانی جوجه کشی نیز حدود ۲۸ تا ۳۰ روز طول می‌کشد.

جوجه کشی بوقلمون بیوتی

اما نکته این که باید به آن توجه کنید، خرید دستگاه جوجه کشی با کیفیت برای این کار است. دقت کنید که اگر دستگاهی که خریداری می‌کنید، فاقد کیفیت لازم باشد، احتمال اینکه به تخم ها و جوجه ها آسیب وارد کند، وجود دارد. در نتیجه به هنگام خرید و تهیه این محصولات، حتما در مورد کیفیت قطعات، عایق بندی، سیستم های کنترلر و … آنها به خوبی تحقیق کنید.

تغذیه و بازده

این پرندگان بایت هر ۳ کیلو دانی که می‌خورند، حدود ۱ کیلوگرم گوشت تولید می‌کنند. یعنی اینکه میزان تغذیه به بازده آنها، ۱ به ۳ است. این طیور در یک مدت ۵ ماهه، حدوداً ۳۰ کیلوگرم دان مصرف می‌کنند. این دان مصرف به ۱۰ تا ۱۴ کیلوگرم وزن می‌دهد. در نهایت و با رسیدن وزنشان به این مقدار، آماده فروش می‌شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : بوقلمون تاريخ : 23 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها