پرنده سیتی مشکلات قطعی برق دستگاه جوجه کشی - پرنده سیتی

قطعی برق دستگاه جوجه کشی می‌تواند سبب بروز مشکلاتی در روند جوجه آوری و کاهش راندمان هچ شود. قطعی و نوسان برق موجب بروز مشکل در کارکرد ماشین جوجه کشی و دیگر دستگاه های برقی می‌شود. در واقع در هنگام دوره جوجه آوری، هر نوع نوسانی برق و تغییر در میزان ولتاژ می‌تواند سبب بروز مشکل و اختلال گردد. افزایش ولتاژ موجب سوختن و از کار افتادن مدار و برد می‌شود. همچنین کاهش ولتاژ نیز باعث اختلال در کارکرد دستگاه شده و راندمان را کاهش می‌دهد.

دقت داشته باشید که در تمام طول مدت رشد و هچ جوجه ها در تخم، برق دستگاه جوجه کشی باید به صورت مداوم تامین شده و دچار قطعی نشود تا در پایان دوره، جوجه درآوری بالایی داشته باشید. قطع و وصل شدن برق ماشین جوجه کشی، می‌تواند سبب از کار افتادن و سوختن قطعات مهمی مانند سنسور های دستگاه می‌شود. در صورت بروز اینچنین اتفاقی، کل پروسه رشد جنین با مشکل مواجه می‌شود.

رفع مشکل قطعی برق دستگاه جوجه آوری

پیشگیری از قطع برق در جوجه کشی

برای اینکه بتوانید در مواقعی نبود برق، دستگاه را راه اندازی کنید باید از قبل برنامه ریزی هایی در این مورد کرده باشید. از مهمترین و بهترین کارها در این زمینه، تهیه یک منبع تامین کننده برق و انرژی است. در هنگامی که دستگاه خاموش شده و سیستم ها و قطعات آن از کار بیافتند، دما و رطوبت مورد نیاز برای رشد جنین و جوجه ها نیز کم کم از حد استاندارد خود در کابین کاهش یافته و احتمال وارد شدن شوک دمایی به تخم ها وجود دارد. در این حالت می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری به جنین و جوجه وارد شود. به همین دلیل باید برای این شرایط برنامه ریزی کرده و برای آن آماده باشید.

تامین انرژی

همانطور که گفته شد، در زمان قطعی برق دستگاه جوجه کشی و برای تامین انرژی مورد نیاز، باید از منابع و دستگاه های تامین کننده انرژی استفاده کرد. این لوازم، باتری ماشین، UPS و صفحه های خورشیدی هستند. دستگاه UPS مناسب مواقع قطعی و نبود انرژی بوده و می‌تواند در ساعات نبود برق، نیاز را برطرف سازد. در صورتی که قصد دارید تا از باتری یا صفحه های خورشیدی استفاده کنید، بهتر است به برق ورودی دستگاه توجه کنید. اگر دستگاه شما با برق ۱۲ ولت کار می‌کند، می‌تواند از این لوازم استفاده کنید. در غیر اینصورت، باید از مبدل و اینورتر استفاده کنید تا برق ۱۲ ولت ورودی را به ۲۲۰ ولت شهری تبدیل کنید که مناسب دستگاه باشد.حتی برای شارژ باتری خودرو نیز می‌توانید از پنل خورشیدی استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 70 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.